Tuoteväärennökset ennätyslukemissa ― brändioikeuksien valvonta entistä tärkeämpää
Väärennettyjen tuotteiden määrä ja arvo ylsivät viime vuonna ennätyslukemiin. ”Väärennetyt tuotteet ja muut brändioikeuksien loukkaukset ovat siirtyneet jo vuosien ajan yhä enenevissä määrin verkkoon, joten online-valvonnan merkitys brändinhaltijoille sekä systemaattinen reagointi loukkauksiin korostuvat entistä enemmän”, lakimiehemme Maria Puronvarsi sanoo.
Lue lisääImmateriaalioikeuksien turvaaminen Kaakkois-Aasiassa: strategiat menestykseen
Liiketoiminnan laajentaminen Kaakkois-Aasiaan tarjoaa suomalaisyrityksille valtavan potentiaalin, mutta edellyttää immateriaalioikeuksien ja riskien ennakoivaa hallintaa. Suomi–Kaakkois-Aasia kauppayhdistyksen puheenjohtaja ja Kaulo & Partnersin toimitusjohtaja Jani Kaulo kirjoitti teemasta blogin, joka julkaistiin englanniksi kansainvälisen kauppakamariverkoston FinnCham’in uutiskirjeessä 3.11.2025.
Lue lisääBrändiarvo kasvuun brändioikeusstrategian avulla
Brändioikeusstrategia on tarkoituksenmukainen ja yrityksen resursseihin mitoitettu suunnitelma yrityksen brändioikeuksien hoidosta. Se on osa yrityksen brändistrategiaa ja kehittyy sen mukana. Mitä brändioikeusstrategia tarkoittaa käytännössä, ja miksi jokainen brändinhaltija tarvitsee vähintään kevyen sellaisen?
Lue lisää