Käytämme sivustollamme evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen sekä kävijäliikenteen tilastoimiseen. Voit hyväksyä tai kieltää evästeiden käytön.

Blogi & uutiset / Brändioikeusstrategia

Tuoteväärennökset-Maria-Puronvarsi

Tuoteväärennökset ennätyslukemissa ― brändioikeuksien valvonta entistä tärkeämpää

Väärennettyjen tuotteiden määrä ja arvo ylsivät viime vuonna ennätyslukemiin. ”Väärennetyt tuotteet ja muut brändioikeuksien loukkaukset ovat siirtyneet jo vuosien ajan yhä enenevissä määrin verkkoon, joten online-valvonnan merkitys brändinhaltijoille sekä systemaattinen reagointi loukkauksiin korostuvat entistä enemmän”, lakimiehemme Maria Puronvarsi sanoo.

Lue lisää
Jani-Kaulo-Brändioikeudet-Kaakkois-Aasiassa

Immateriaalioikeuksien turvaaminen Kaakkois-Aasiassa: strategiat menestykseen

Liiketoiminnan laajentaminen Kaakkois-Aasiaan tarjoaa suomalaisyrityksille valtavan potentiaalin, mutta edellyttää immateriaalioikeuksien ja riskien ennakoivaa hallintaa. Suomi–Kaakkois-Aasia kauppayhdistyksen puheenjohtaja ja Kaulo & Partnersin toimitusjohtaja Jani Kaulo kirjoitti teemasta blogin, joka julkaistiin englanniksi kansainvälisen kauppakamariverkoston FinnCham’in uutiskirjeessä 3.11.2025.

Lue lisää
brändioikeusstrategia-brändiarvo

Brändiarvo kasvuun brändioikeusstrategian avulla

Brändioikeusstrategia on tarkoituksenmukainen ja yrityksen resursseihin mitoitettu suunnitelma yrityksen brändioikeuksien hoidosta. Se on osa yrityksen brändistrategiaa ja kehittyy sen mukana. Mitä brändioikeusstrategia tarkoittaa käytännössä, ja miksi jokainen brändinhaltija tarvitsee vähintään kevyen sellaisen?

Lue lisää