Käytämme sivustollamme evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen sekä kävijäliikenteen tilastoimiseen. Voit hyväksyä tai kieltää evästeiden käytön.

Blogi & uutiset

Vuoden tavaramerkkiasiamieheksi valittu lakimies Anne Nyström siirtyy Kaulo & Partnersille

Kaulo & Partnersin kansainvälistä tunnustusta saaneiden tavaramerkkilakimiesten joukko kasvaa, kun tavaramerkkialan ”Practitioner of the Year 2024” -tunnustuksen vastikään saanut lakimies Anne Nyström liittyy asiantuntijatiimiimme.

Lue lisää

Lasten tiedekasvattaja Kide Science valloitti leikillisellä brändillään Amerikan

Kide Sciencen perustivat yhdessä tutkija, opettaja ja bisnesosaaja. Ainutlaatuinen tiimi synnytti ainutlaatuisen brändin, joka on kyennyt myös uudistumaan. Lasten leikillinen tiedekasvatuskonsepti ja online-alusta keulakuvanaan Hoseli-robotti valloittavat nyt Amerikkaa osavaltio kerrallaan. Vahva brändi, brändioikeudet ja hyvät sopimukset mahdollistivat kansainvälisen kasvun.

Lue lisää

Tavaramerkin käyttö ja hallinta sosiaalisessa mediassa

Sosiaalisessa mediassa tavaramerkki voi altistua loukkauksille, jotka heikentävät sen erottamiskykyä ja brändin mainetta, kirjoittaa blogissaan lakiharjoittelijamme Ida Kemppainen. Hän nostaa esiin kolme esimerkkiä tavaramerkkien luvattomasta käytöstä: hashtagit, käyttäjätunnukset ja toisen tavaramerkkiin sekoitettavissa olevat sisällöt.

Lue lisää

Rekisteröi tavaramerkkisi – vakiintumiseen ei kannata luottaa

[Brändioikeudet-blogisarjamme 7. osa] Yksinoikeus tavaramerkkiin voi syntyä rekisteröinnin ohella toisinaan myös tavaramerkin pitkäaikaisen käytön kautta, mutta edellytykset vakiintumiselle ovat käytännössä erittäin tiukat. Brändioikeusasiantuntijamme Jani Kaulo ja Maria Puronvarsi muistuttavat, että rekisteröinnin tulisi aina olla ensisijainen keino tavaramerkin suojaamiseksi.

Lue lisää

Mitä tarkoittaa tavaramerkin erottamiskyky ja miksi se on tärkeä?

[Brändioikeudet-blogisarjamme 6. osa] Päätettäessä yritykselle käyttöön otettavasta uudesta brändinimestä on aina syytä miettiä, onko kyseinen tavaramerkki erottamiskykyinen vai kuvaileva. ”Vain erottamiskykyiset tavaramerkit voidaan rekisteröidä eli vain niihin voi saada yksinoikeuden”, sanoo Jani Kaulo.

Lue lisää