Case Alpa: Ennakkotutkimus ja tavaramerkkisuojaus kansainvälisille markkinoille, brändioikeuksien valvonta ja puolustaminen, sopimuskonsultointi, ulkoistetun lakiosaston palvelumalli
Kun Alpa® neulebrändin kansainvälisen kasvun mahdollisuudet alkoivat näyttää lupaavilta, yrityksen perustajatiimi halusi huolehtia brändioikeuksien laajentamisesta kansainvälisille markkinoille, jotta miljoonainvestoinnit brändiin, tuotteiden kehittämiseen ja markkinointiin pysyvät turvattuina.
Meille oli alusta lähtien selvää, että brändinsuojaus on sellainen kokemusta ja erikoisosaamista edellyttävä alue, jonka haluamme ulkoistaa nämä asiat hyvin hallitsevalle kumppanille. Haluamme maksaa siitä, että yrityksemme arvokkain omaisuus eli brändi ja siihen liittyvät oikeudet ovat hyvissä käsissä.
Olemme saaneet todella hyvin ja proaktiivisesti tietoa eri tilanteissa sekä selkeitä toimenpidesuosituksia. Sitä me odotamme tavaramerkki- ja lakikumppanilta, ja sitä me olemme myös saaneet. Suosituksiin on ollut helppo kuitata, että selvä, toteutetaan tämä.”
Toimitusjohtaja Joona Penttilä
Ovet kansainvälisille markkinoille ovat nyt hyvin auki. Vienti vetää, ja yritys valmistautuu kansainvälisen myynnin murrokseen. Kasvua on toistaiseksi rahoitettu tulorahoituksella.
“Meitä toki kiinnostaa rajumpi kasvuloikka. Se edellyttää isompia pääomia, ja keskusteluja on käyty sijoittajien kanssa. Sitten kun lähdemme näihin isompiin kansainvälisiin rahoituskuvioihin, suojattu brändi on se meidän arvokkain pääomamme ― myös sijoittajille.”
Lue bränditarina: