Käytämme sivustollamme evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseen sekä kävijäliikenteen tilastoimiseen. Voit hyväksyä tai kieltää evästeiden käytön.

Blogi & uutiset / Tavaramerkit

Anne-Nystrom-tavaramerkin-kayttonaytto

Tavaramerkin tosiasiallinen käyttö ja käyttönäyttö Suomessa

Mitä tavaramerkin tosiasiallinen käyttö ja käyttönäyttö tarkoittavat ja miksi käyttötodisteiden systemaattinen kerääminen on niin tärkeää? Lakimiehemme Anne Nyström avaa blogissaan, mitä brändinhaltijoiden tulee tietää tavaramerkin käyttönäytöstä ja miten voit varmistaa, että tavaramerkkisi pysyy suojattuna.

Lue lisää
Tavaramerkin-suojaus

Tavaramerkin rekisteröinti: Miksi ja milloin?

Miksi yritysten kannattaa lähteä panostamaan tavaramerkkien suojaamiseen jo alusta asti? Missä vaiheessa kannattaa konsultoida IPR-asiantuntijaa? Nämä ovat yrityksille olennaisia tavaramerkin suojausta koskevia pohdintoja, kirjoittaa blogissaan lakiharjoittelijamme Aida Salomaa.

Lue lisää
Anne-Nyström-Tavaramerkit-ECTA

ECTA 2024: Mistä tavaramerkkialalla puhutaan juuri nyt?

Lakimiehemme Anne Nyström osallistui vastikään tavaramerkkialan tärkeimpään vuosittaiseen ammattilaistapahtumaan Euroopassa eli ECTA-konferenssiin. Tuomisina hän listasi keskeisiä huomioitaan teemoista, joista tavaramerkkialan ammattilaiset ja brändinhaltijat tällä hetkellä keskustelevat: ”vihreät” ympäristöväittämät, tekoälyn IPR-haasteet, eläintavaramerkkien epäjohdonmukainen oikeuskäytäntö sekä keinot taistella jäljittelijöitä vastaan.

Lue lisää
Maria-Puronvarsi-brändioikeudet-tavaramerkit

Case BIG MAC muistuttaa tavaramerkin käyttönäytön tärkeydestä osana brändioikeusstrategiaa

Mitä brändinhaltijat voivat oppia yhdysvaltalaisen pikaruokaketju McDonald’sin ja irlantilaisen Supermac’sin välisestä tavaramerkkiriidasta? Myös laajasti tunnettu ikoninen tavaramerkki voi menettää palan suojastaan, ellei brändinhaltija pysty toimittamaan riittävän laadukasta näyttöä sen todellisesta käytöstä kaikille rekisteröinnin kattamille tuotteille ja palveluille.

Lue lisää
Tavaramerkkiloukkaukset-sosiaalinen-media

Tavaramerkin käyttö ja hallinta sosiaalisessa mediassa

Sosiaalisessa mediassa tavaramerkki voi altistua loukkauksille, jotka heikentävät sen erottamiskykyä ja brändin mainetta, kirjoittaa blogissaan lakiharjoittelijamme Ida Kemppainen. Hän nostaa esiin kolme esimerkkiä tavaramerkkien luvattomasta käytöstä: hashtagit, käyttäjätunnukset ja toisen tavaramerkkiin sekoitettavissa olevat sisällöt.

Lue lisää