Brändinhaltijat ja vaikuttajat: Henkilökuvien käyttöön markkinoinnissa tarvitaan suostumus
”Brändiarvon kasvattaminen on pitkäjänteistä työtä ja perustuu luottamukseen, joten brändinhaltijoiden ja markkinoijien kannattaa olla perillä hyvän liiketavan mukaisista markkinoinnin pelisäännöistä, kuten henkilökuvien käyttöä koskevista ohjeista. Aina kun henkilö on tunnistettavissa, tarvitaan suostumus”, muistuttaa brändioikeuksiin ja markkinointioikeuteen erikoistunut lakimiehemme Maria Puronvarsi.
Lue lisääBrändinhaltija: Käytä ympäristöväittämiä markkinoinnissa harkiten
Brändinhaltijoiden on hyvä tuntea Kansainvälisen kauppakamarin (ICC) markkinointisäännöt, jotka koskevat muun muassa ympäristöväittämiä. Yleisiä, yksilöimättömiä ja moniselitteisiä ympäristöväittämiä kannattaa välttää tuotteiden ja palveluiden markkinoinnissa, sillä niiden käyttäminen voidaan tulkita hyvän liiketavan vastaiseksi.
Lue lisää